A közvetítő-sztereotípiák: minden ingatlanos lehúzós képzetlen bunkó!

2019. december 09. - LeoGroup Attila

A cím direkt ilyen figyelemfelkeltő: igen, tudjuk mit gondoltok rólunk, tudjuk, hogy szerintetek irreálisan sokat keresünk és lehúzunk benneteket, de akkor mégis miért dolgozik még mindig többezer ingatlanos a szakmában? Mert van munkájuk, pedig ha mindenki tudatosan választaná meg az ingatlanosát, a legtöbbnek már nem lenne...

992de8e31f1f25bac4c180d9f2585538.jpg

Miért fizessek, én is el tudom adni!

Számtalanszor hallottam már, és nagyon sokszor igaz is. Ha jól tudsz fotózni, tudsz alaprajzot rajzolni, van időd felvenni a telefont minden híváskor, van időd rugalmasan mutatni az ingatlant reggel, délben, este, hétköznap és hétvégén egyaránt, van időd utánajárni az épület jellegzetességeinek, a jövőbeni terveknek, tudsz letölteni tulajdoni lapot és ismered a felújítási, átalakítási lehetőségeket - hogy csak néhány fontos dolgot soroljak -, akkor igen, te olyan vagy, aki magától is el tudja adni az ingatlanát. De fogadd azt el, hogy rengeteg embernek nincs türelme, ideje és tudása foglalkozni az értékesítéssel, nem tudja megfelelően beárazni és legfőképpen nem tudja megfelelően bemutatni, eladni a terméket. Nekünk egy ingatlan egy termék, amit a lehető legjobb színben kell feltüntetnünk, tudjuk, hogy ezt hogyan kell, mert évek, évtizedek óta csak ezt csináljuk - ez a szakmánk.

A jutalékot inkább alkudják le!

És ha én többért tudnám eladni, mert rosszul áraztad? Vagy mert nem a maximumot hoztad ki a hirdetésből és az ingatlanból? Az autókereskedők sem koszosan teszik fel az autókat és nem kaputelefonnal fotózzák be, pedig ugyanaz az autó, csak a maximumot kihozzák belőle. Mi ugyanezt tesszük: sosem rejtjük el a hibákat, csupán kiemeljük az előnyöket: sosem fotózunk éjszaka, lehúzott redőnnyel, mert a természetes fény rendkívül fontos. Sosem használunk gagyi fényképezőgépeket, mert egy profi, jól elkészített fotó rendkívül fontos. Alaprajz? Kötelező! Sosem hagyunk mosatlant vagy rumlit, sosem hagyunk koszt és büdöset, mert a vevőnk el akarja képzelni, ő hogy fogja érezni magát ott és ő tiszta, rendezett, világos lakást szeretne látni. 

Mit számít a rumli? Nem azt veszi meg!

Ez egy rendkívül rossz látásmód. Egy vevő az élményt veszi meg. Az érzést, ami akkor jön, amikor meglátja a hirdetést, majd mikor meglátja a lakást. Tudat alatt az első 10-15 másodpercben eldől, hogy az a lakás kell-e neki, vagy az előző, csupán azért, mert jó érzéssel tölti el, amikor belép, vagy nem. Ha valaki jól érzi magát az ingatlan megtekintésekor, minden problémára konstruktívan fog tekinteni, ha negatív az élmény, minden probléma érv lesz amellett, hogy miért ne vegye meg. A mosatlan, a kosz, a sötét mind-mind negavítum, ahogy a szagok is, pedig egyértelműen nem az ingatlan részei, mégis hatással vannak egy megtekintésre, amit figyelembe kell venni. 

Semmit nem csinált, csak meghirdette és várta a csodát!

Igen, tudom, sajnos sokan így dolgoznak és ez tényleg egy jogos felvetés azokkal szemben, akik nem a szakmát képviselik. Az ingatlanszakértő munkájának csak elenyésző része a hirdetés, a fentiek szerinti összerakása, a menedzselése, az ügyfelekkel való kommunikáció mind-mind lételem, ami milliókkal többet hozhat az eladónak. A fő probléma, hogy sok nagy franchisenál még mindig megélnek azok az ingatlanosok, akik ennyire nem tesznek hozzá a szakmához, csupán azért, mert az eladók nem elég tájékozottak a közvetítői piacon és odaadják a legerőszakosabbnak, vagy épp annak, aki akkor ügyeletben volt, amikor beléptek az irodába. Miért? Miért nem ellenőrzik a munkáit? Az engedélyeit? A múltját? NEM szabad megbízást adni olyannak, aki papírok nélkül, háttér nélkül, számlaadási jogok nélkül dolgozik, mert az NEM ingatlanos, csak egy kofár, aki ingatlanosnak adja ki magát. De ehhez tudatos ingatlanosválasztás kell: ha beírod bármelyik ingatlanos nevét a google-be és mögé írod hogy ingatlan, ki fogja dobni a hozzá tartozó hirdetéseket, oldalakat, ahol szerepel, véleményeket, facebook adatlapot, miegymást. A TE érdeked, hogy megfelelő ingatlanost válassz, mert a TE érdekeid fogja képviselni, ha jól választasz. 

Odaadom többnek, jó a verseny!

Ha belegondolsz, miért jó, hogy több cégnek, több ingatlanosnak odaadod a megbízást? Hiszen azonnal érdekellentét keletkezik: ahelyett, hogy minél magasabb áron akarja értékesíteni a közvetítő, az lesz az érdeke, hogy téged meggyőzzön: add el az ingatlant az ő vevőjének, aki milliókkal kevesebbet ajánlott mint az irányár, de szerinte ez neked milyen jó! (és mert így ő lesz jogosult a közvetítői díjra). Az egész nyílt megbízású rendszer rossz, mert nem az eladói érdekek az elsők... Ha csak egy ingatlanosnak adsz megbízást, megszabhatod a feltételeket, akinek az egyetlen feladata az, hogy azokat teljesítse. Nem kell lenyomnia az árat, csak minél jobb hirdetéssel minél több ügyfelet bevonzania ahhoz, hogy minél magasabb áron tudd értékesíteni a lakást. Hogy ez pénzbe kerül? Persze, ahogy igazából minden. De ha jól választasz ingatlanost, hálás leszel, hogy milliókkal többet kaptál a kezedbe úgy, hogy nem kellett foglalkoznod semmivel, dolgozhattál a saját munkáidon, amíg más végezte helyetted azt, amihez ő ért. A festő hibátlanul fest, az autószerelő autót szerel, a fogorvos töm, a szakács főz. Lehet hogy tudsz ecsetelgetni valamennyire, vagy szerelni egy bizonyos szintig, ajtóbecsapással kihúzni egy fogat vagy összedobni egy rántottát; de a szakma szakértője lepipál még abban is, amihez szerinted te értesz. Ugyanez van nálunk is. 

Szép napot, kellemes hetet mindenkinek!

Attila

A bejegyzés trackback címe:

https://becsuletesingatlankozvetito.blog.hu/api/trackback/id/tr2315344906