Hibák, amit szinte mindig elkövetnek a tulajdonosok, amikor maguk akarnak eladni

2019. január 07. - LeoGroup Attila

A hosszú cím magáért beszél: a magán eladókat kétféleképpen lehet megkülönböztetni: az egyik, akinek nincs szüksége ingatlanosra mert maga is boldogul (akár tudás, akár szerencse miatt), és van, aki csak azt hiszi hogy nincs szüksége ingatlanosra, pedig vagy árazás, vagy rossz képek, az alaprajz hiánya vagy más kismillió dolog miatt saját magának okoz nagyon komoly kárt. Összeszedtem néhány fontos hibát, amit az eladó magánszemélyek szinte mindig elkövetnek, amikor értékesítik saját ingatlanjukat.

selling-a-home-with-tenants-shutterstock_168357554-75f33f-630x420.jpg

Az ingatlan felkészítésének elmaradása

Mindig abból kell kiindulni, hogy a vevő figyelmét semmi nem szabad hogy elvonja a lakás mutatásakor. Már az is probléma, ha nincs elmosogatva, mert negatív érzetet kelt, a szagokról és például egy macskaalomról már nem is beszélve. A teregető a lakásban is probléma mert helyet foglal, szűkíti a teret, csalóka lesz a szobában a térérzet... a fotóknál is fontos, hogy ne bútorokat fotózzanak az eladók, hanem tereket, világos helyiségeket természetes és mesterséges fénnyel egyaránt, a fény mindig jót tesz a térérzetnek.

Az amatőr, rosszul beállított fotók

Külön pontot is szentelek ennek: rettentő fontos, hogy a fotókon ne legyenek figyelmet elvonó dolgok, a fotók minden esetben nappal, lehetőleg fényes, világos időpontokban készüljenek, itt egy jó példa, ugyanaz a helyiség, csak az egyik fotó amatőr, a másik nem:
osszehasonlitas8522.jpg

Az alaprajz és a szakmai részletek hiánya

"Nagyanyám imádott az ablak mellett olvasni", vagy "eladó imádott kis ékszerdoboz lakásunk, amiben első gyermekünk fogant". Igen, ezeket már olvastam hirdetésekben. Egy ingatlanosnak termékként kell bánnia az adott ingatlannal, annak előnyeit kihangsúlyozni és a lehető legjobb formájában megmutatni, ebbe beletartozik az alaprajz is. De ha belekérdeznek, ismerni kell az ablakok hőátbocsátási tényezőjét, a szigetelés milyenségét és a tető állapotát is - sokszor többet kell tudnunk az adott ingatlanról, mint a tulajdonosnak magának.

Az utánkövetés elmaradása

Ha az eladó bemutatja a lakását egy magánúton érkező érdeklődőnek, nagyon ritka, hogy rátelefonáljon pár nappal később, pedig az utánkövetés egy remek visszajelzés, hogy mit változtassunk a lakás eladhatósága érdekében. Ha nem kell neki az ingatlan, minden esetben meg kell kérdezni az okát. Kicsi a terasz? Hangsúlyozzuk ki a szövegben a pontos méretet, máskor ezzel nem lesz probléma. Nincs lift? Hoppá, véletlen kimaradt a hirdetésből - fontos infók, amikkel elkerülhetőek a "túristák", azaz azok az érdeklődők, akik csak nézelődnek, de venni egyelőre nincs miből vagy tervben sincs.

A rossz/túlzott helyszíni kommunikáció

A saját érdekeit, pozitív érzéseit helyezi előtérbe az ügyfél helyett, például percekig elemzi milyen jó a tömegközlekedés, amikor az ügyfél mindenhova kocsival jár és a parkolás fontosabb... A legtöbb érdeklődőnek pontos elképzelése van arról, hogy hogyan szeretné átrendezni, átépíteni, hasznosítani az ingatlant, ezért ne tereljük olyan irányba, ami nekünk fontos.

Van még olyan hiba, amit szerinted fontos lenne kijavítani? Írd meg nekem Facebook oldalamon keresztül, akár egy új bejegyzés alapja is lehet :) Elkészült ezen blog saját weboldala is, ahol rólam is többet megtudhattok, valamint ingatlanértékesítés vagy keresés esetén könnyen felkereshettek.

Attila

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://becsuletesingatlankozvetito.blog.hu/api/trackback/id/tr6314534878